Saturday, July 13, 2013

Doa Harian Bulan Ramadan

Oleh: Ustadzah Dwisusi Wardani

doa hari ke- 1
Ya Allah jadikanlah puasa dan ibadahku di bulan ini seperti puasa orang2 sejati, bangunkanlah aku dari kelalaian dan ampunilah segala kesalahanku, wahai Robbul'alamiin..Maha Pengampun orang2 yg berdosa

doa hari ke -2
Ya Allah dekatkanlah aku di bulan ini dengan keridhoanMU.
Hindarkanlah aku di bulan ini dari kemurkaanMU.
Dan anugerahkanlah taufik kepadaku di bulan ini untuk dapat mentadaburri ayat2 kitabMU dengan curahan rahmat dan hidayahMU, wahai Dzat Yang Maha pengasih dari para pengasih

Doa hari ke- 3
Ya Allah, anugerahkanlah kepadaku di bulan ini kecerdasan dan kesadaran diri, jauhkanlah aku di bulan ini dari ketololan dan kesesatan, dan limpahkanlah kepadaku sebagian dari setiap kebajikan yang Engkau turunkan di bulan ini dengan kedermawananMu, wahai Dzat Yang Maha Dermawan dari para dermawan.

doa hari ke-4
Ya Allah, kuatkanlah diriku di bulan ini untuk melaksanakan perintah2MU, anugerahkanlah kepadaku di bulan ini kemanisan dalaem mengingatMu.
Dengan KemurahanMU, berikanlah kepadaku di bulan ini kesempatan untuk bersyukur kepadaMU.
Ya Allah, jagalah aku denga penjagaanMU dan tiraiMU, wahai Dzat Yang Maha Melihat dari orang2 yg melihat

doa hari ke -5
Ya Allah, jadikanlah aku di bulan yang mulia ini termasuk golongan orang2 yang memohon pengampunanMU.
Jadikanlah kami di bulan ini termasuk golongan orang2 yg sholih dan berserah diri kepadaMU.
Dan jadikanlah aku di bulan initrmasuk kedalam golongan kekasihMu yang selalu merasa dekat denganMU, dengan anugerah kasihsayangMu wahai Dzat yang lebih pengasih dari
para pengasih.

Related post



  • Stumble This
  • Fav This With Technorati
  • Add To Del.icio.us
  • Digg This
  • Add To Facebook
  • Add To Yahoo

0 comments:

Post a Comment